minggu yang sibuk...

salam semua...lamanya rasa tak update blog...
minggu lepas saya agak busy menghabiskan masa dengan ibunda tercinta....sempat juga saya bawak mak saya menonton Nur Kasih The Movie...hehe...
minggu ni pulak akan busy dengan anak2 sempena cuti sekolah ni..husband pulak busy outstation...overseas memanjang...
jadi tinggallah kami bertiga saja di rumah...
saya perlu memanfaatkan masa sebaik2nya memandangkan inilah kali terakhir saya akan berkesempatan menghabiskan masa dengan anak2 sempena cuti sekolah, lepas ni bila dah start kerja dah susah dah....kesiannya mesti dorang kena duduk nursery cuti sekolah...aduhaiii...apakan daya, saya ni cuma mampu makan gaji huhu...

so sepanjang cuti ni, sementara tunggu results exam keluar (uhhh scarynya!) byklah konon aktiviti yg nak dibuat tapi biasalah...kita hanya mampu merancang kan..

so far, spring cleaning dah tinggal sikit lagi nak buat...dah berguni2 dah plastic hitam saya buang lepas ni nak beli barang2 yg betul2 penting jek...buat serabut kepala jek byk barang2 kat rumah. Pastu nak kena ajak anak tengok citer kungfu panda 2 pulak ..... iklan kat tv punya pasal lah ni...
Next mission nak ajak anak tanam sayur kat belakang rumah...apa2 lah yg senang hidup macam daun sup, daun bawang, saderi, kuchai etc etc  anak saya ni boleh tahan, org kata green hand, tanam apa pun boleh hidup...saya memang tak boleh, jangankan tanam, pokok yang saya beli pun semuanya mati...huhuhu...
banyak lagi plannya konon2nya....

tapi bakal bersambung, sebab masa saya menaip entry ni, saya saja rasa dahi anak saya yg kecik tu tengah tidur, panas pulak dahinya...sepanjang siang tadi sihat je dia....

memanglah....KITA HANYA MAMPU MERANCANG, TAPI ALLAH YANG MENENTUKANNYA.....sampai jumpa lagi...wassalam

Comments

Popular Posts