Hari-hariku....

Busy betul saya 2 minggu lepas, maklumlah cuti sekolah....tiap2 hari kerja saya bawak anak2 saya berjalan2...sebabnya kesian kat dorang, husband dahlah tak cuti langsung....so bawak jalan pun dekat2 jek, ke shopping complex ke, makan2, sunway lagoon, tengok wayang...itu je lah pun yang saya termampu...

Lagipun kalau kat rumah jek, mesti dorang bosan, asyik nak bergaduh memanjang.....yang abang suka mengacau, adik pulak tak boleh kena sikit, nak menjerit jek kerjanya huhu...kalau pegi jalan, baik pakat pulak budak berdua tu hehe...

Lagi satu, kalau bawak jalan, kurang sikit lah bersepah2 kat rumah kan, tak larat lah, tiap2 hari nak kemas benda yang sama je kan...

So, start isnin lepas, yang abang dah start sekolah, adik pun saya hantar ke nursery, kesian dia menangis2 lah pulak...tapi terpaksalah jugak, nanti bulan Julai saya dah start kerja, awal pagi dah nak kena hantar.....aduhaiii biarlah masa lambat sikit bergerak, tak sanggup rasanya nak start kerja balik...

Lega sikit minggu ni, bolehlah saya siapkan aktiviti2 saya yang tergendala...tapi yang kelakarnya tiba2 saya rasa macam lost pulak jalan window shopping sorang2 hehe...yelah selalu sibuk melayan anak, bila jalan sorang2 rasa mcm tak berapa best pulak....itulah naluri seorang ibu...ye kan?

Dalam berwindow2 shopping tu sempat lah saya sambar 3 buah buku utk dibaca....aduhaiiii...banyak lagi buku2 yg saya belum habis baca tapi mengada2 nak beli lagi...lagi dan lagi....tak tahan lah tengok buku...saya boleh tahan dari beli baju, kasut, handbag etc etc tapi buku? mmmmm.....kalau poket kosong pun kekadang gatal jugak nak beli at least satu...hehe...

Ni lah antara buku2 yg saya dah beli, dua dah habis baca dah, sehari jek dah habis baca, tinggal lagi satu tengah nak baca....


 actually, ni first time saya baca buku terbitan Kemilau Publika ni...details boleh tengok kat SINI...tapi bestlah baca buku ni, olahan bahasa dan approach dia lain dari buku2 yg saya pernah baca, itu yang sekejap jek dah habis baca dah, tak boleh nak stop baca, sgt menarik.....

pastu saya beli buku ni  ..... sebenarnya saya beli ni untuk anak saya...sebabnya hari tu, masa kami pegi jalan2 kat Summit USJ, ada booth utk lukis potret oleh kartunis Nik, so si abang ni berminat pulak nak lukis muka dia....punyalah gigih dia maintain senyum hehe....pastu seronoklah dia, sibuk tanya kenapa muka dia nampak macam kartun lah, kenapa ada tulis nama Nik kat tepi gambar dia lah..hehe...so saya saja belikan buku ni yg kebetulan mmg dilukis oleh kartunis Nik....tapi buku ni mmg baguslah, mmg rekreasi hati betul...santai jek, senang nak faham ditambah pulak dengan lukisan2 kartun tu...details boleh tgk kat SINI

yg ni belum habis baca lagi, baru 3-4 muka surat jek baca... ...tulisan Pahrol Mohd Juoi...rupanya saya dah ada 2 lagi buku tulisan Pahrol tapi belum habis dibaca...  .....huhu...itulah kelemahan saya, byk lagi buku yg perlu saya habiskan baca...tapi semangat nak beli yg baru tu...aduhaiiiii...teringat saya masa zaman lepas2 SPM dulu, konon nak kerja sementara tapi mak saya kata tak payahlah, mak suruh saya selesaikan semua kerja2 rumah dari mengemas, membasuh, memasak etc etc dan konon2nya mak nak bayar saya RM50 seminggu...hahaha.....pandai betul mak mengayat saya yek.....takkanlah buat kerja2 rumah pun nak ambil bayaran dengan mak sendiri kan....so kesudahannya...asyiklaklah saya mengeluarkan duit simpanan saya di bank utk membeli koleksi buku2 favourite saya, masa tu penuhlah rak buku kat rumah tu dengan novel2 tulisan Danielle Steele dan Judith Mcnaught...masih elok lagi sampai sekrg...sebab saya ni dulu kalau baca buku, punyalah jaga buku tu mcm jaga emas kot hehe....berbalik pasal citer beli buku ni...sampai mak saya akhirnya terpaksa sound saya...sudah2lah beli buku tu, habis duit simpanan tu nanti....alahhhh...duit simpanan tu tak seberapa pun...

mmm...oklah, sampai berjumpa lagi di lain entry...hari ni saya nak ke MPH lagi kot.....huhuhu..

Comments

Popular Posts