Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2012

Seronoknya! Big grin :-)

Balik saja dari kerja petang semalam, memang dah jadi kebiasaann saya untuk check dulu postal box, bukannya apa, mana lah tahu ada surat2 dari bank yg tak diundang...oppsss tak tak, saya selalunya memang bayar hutang bank, bahaya menangguh aktiviti  membayar segala macam loan dan bil ni...nanti tak pasal2 terguna untuk shopping pulak. Lagi satu kalau bab2 bil elektrik ni...isshhhh selalu nervous entah berapa bil elektrik saya, mana taknya, dahlah rumah saya mmg takde bibik, so kalau siang hari mmg takde org kat rumah, tapi bil elektrik boleh mencecah sehingga rm280 sebulan, ish tension tau kalau fikir2...sekarang ni je dah kurang sikit dalam lingkungan rm170-200, itupun lepas kami berhenti gunakan termos elektrik tu, banyak consume electricity rupanya termos tu...

oklah, berbalik lah pada cerita yang saya happy sangat tadi hehe....lebih2 pulak, sebenarnya takde lah apa pun kan..saja jek buat gempak, apa lah...
ceritanya, bila check2 postal box tadi, adalah surat ni...tadaaaaa


sorrylah …

Masa itu milik Allah

Ini ialah nota peringatan untuk diri saya sendiri:

Jeritan bunyi alarm telefon bimbit kedengaran...membingitkan telinga di kala dinihari
Dengan mata yang terpisat-pisat dan rasa mengantuk yang belum hilang, lantas alarm dimatikan
Hasrat hati tentunya ingin menyambung tidur...badan pun masih terasa letih
Namun...aduhai, hasrat terpaksa dibatalkan lantas teringatkan baju-baju yang perlu digosok untuk ke tempat kerja....digagahkan juga bangun untuk membuat persiapan suami, diri sendiri dan anak-anak...

mmmm....bagus kan kalau dapat solat sunat dua rakaat dan mungkin membaca al-quran sebaris dua..
ohhhh...tapi takut tak sempat pula nanti..
lantas terus meneruskan menggosok baju dan membuat persiapan

azan subuh sudah kedengaran...cepat-cepat menyiapkan anak yang ingin ke sekolah
solat subuh dua rakaat pun dirasakan panjang apabila hati teringatkan van sekolah yang akan datang pada bila-bila masa...sementelah lagi bila waktu subuh masuk agak lewat sedikit
al-ma'thurat? aduh...lama sudah…

HIJRAH

Alhamdulillah...syukur kepada Allah...kerana telah memberi saya segala ruang dan peluang di muka bumi-Nya ini; namun begitu, adakah saya telah cukup menjadi hamba-Nya yang bersyukur? Cubalah sebaik mungkin merasakan kesyukuran itu dgn lisan mahupun perbuatan; namun takkan kita mampu membalas segala kurniaan-Nya yang Maha Esa...
Hari ini genaplah 7 hari saya berhijrah ke satu destinasi yang baru.....10 tahun lamanya saya di situ, dan saya sendiri tidak menyangka yang akhirnya saya akan melalui satu penghijrahan yang saya kira agak mendamaikan....
Mana tidak, kalau dulu untuk sampai ke tempat kerja tepat masa, saya mungkin mengambil masa 45 minit atau sejam, tapi sekrg saya cuma perlukan 15 hingga 20 minit...Ya, mungkin tugasan yg baru ini agak mencabar namun seperti kata mak "anggap ini peluang untuk kita mencari pahala...." insyaAllah saya akan cuba yg terbaik yg saya mampu, semoga hari2 saya dipermudahkan Allah jua....