Ibu yang suka marah2?

Dari petang ahad lagi saya rasa tak senang hati sebab ada buku teks anak yang tak nampak bayang...termasuklah message book yang sangat penting sebab ada timetable dalam tu, mesej2 guru pada parents, termasuklah catatan untuk homework yang perlu diselesaikan. Saya memang tak puas hati :-( Jadi, saya ingatkan anak saya untuk cari saja di sekolah pada keesokan harinya. Dan semalam, dia balik dari sekolah tanpa buku2 tersebut, dia kata tak jumpa di sekolah...dah hilang...

Emmmm...senang betulkan jawapan? Memang menyakitkan hati saya sebab saya memang pantang betul buku sekolah hilang! Zaman2 kita sekolah dulu, kalau buku terkelepet pun sebuk nak cantikkan semula....budak zaman sekarang ni kan, dah lah buku macam belacan, hilang pulak tu....ishhhhhhh! tension lah huhu....

Tak tahu nak marah mcm mana lagi.....dah naik dah suara saya....marah, marah dan terus marah2...
Teruk kan?

Huhhh! stress betul...



Tapi marah2 boleh selesaikan masalah ke?
Akhirnya, ibu stress, anak pun stress....

Mmmmm......dahlah...dah...dah
Jangan marah2....budak2 ni pun stress jugak tau...kesian dorang



Tapi budak2 sekarang ni tak tough lah kan....macamlah kita kecik2 dulu tak stress kan...hehe
Tapi macamlah parents dulu kesah pun hehe....sekarang ni je sbb parents sekarang suka membaca, so ada macam2lah teori parenting...betul tak?

Mmmm...yelah, sabar je lah...sabar tu kan separuh daripada iman. Anak2 ni kan amanah, terima lah ujian ini dengan seadanya...

tapi kan, pagi tadi saya telah menghantar anak saya ke sekolah dengan kata2 yang marah, tiada ciuman di dahinya, tiada senyuman dan tiada kata2 baik dari seorang ibu...

saya menyesal tapi apakan daya, kadang2 rasanya kena jugak buat mereka faham yang mereka tak sepatutnya ambil mudah tentang hidup ini...terutamanya pelajaran...

sebenarnya, ibu marah sebab ibu sayangkan anak2nya.....cuma kadang2 rasa saannngattt frust bila anak2 ambik mudah kan...

oklah, benda yang dah jadi jangan dikenang2....

ok, senyummmmm....

Comments

Popular Posts