Buku cerita saya...

Kali pertama saya cuba mendapatkannya...saya gagal
Tanpa putus asa, saya cuba lagi...namun saya gagal lagi
Oh, saya memang sudah mula rasa tidak keruan
Bila agaknya saya akan berjaya mendapatkannya
Memegang dan membeleknya

Lalu hari ini gerak rasa dan detikan hati membawa lagi saya ke situ untuk cuba mencari dan mendapatkannya..
Yang bezanya kali ini saya kurangkan sedikit rasa menaruh harapan saya yang sebelum ini begitu tinggi
Ah...tidak mengapalah...detik hati
Kalau ada rezeki pasti saya akan berjaya juga memilikinya
Kalau ada rezeki takkan ke mana! InsyaAllah...

Mata saya meneliti satu persatu-satu...setiap rak tidak terkecuali
Di bahagian hadapan...tiada..
Di bahagian kiri...kanan...tiada..
Mmmm...takkan di belakang...
Oh tiada lagi rezeki saya hari ini nampaknya...

Tiba2 mata2 saya terpana di satu sudut
Sungguh tak disangka!
Akhirnya saya telah bertemu dengan apa yang saya cari selama ini..
Alhamdulillah! Syukur...akhirnya ada jugak jodoh kita...
Akhirnya dapat juga saya memegang dan membeleknya
Hati berbunga riang....perasaan tidak sabar untuk mengupas isinya mula menerpa!

Akhirnya saya telah berjumpa dengan buku yang saya cari2 ini ;)



Bila saya mula menatap bait2 kata di awal buku ini sahaja hati sudah betul2 terpaut..
Lantas hati kecil berkata...Oh buku ini pasti akan saya baca seperti seorang remaja yang tenggelam dalam buku2 cerita novelnya!
 seperti masa2 lampau ;)


Comments

Popular Posts