nota iklan

Wednesday, 19 February 2014

Alhamdulillah ;)

Assalamua'laikum dan Selamat Pagi.

Syukur kerana Allah masih lagi memberi peluang untuk menikmati kehidupan ini.
Syukur kerana saya masih boleh bangun pagi dan bersiap2 untuk ke tempat kerja dengan terangnya cahaya lampu dan kemudahan air yang keluar terus dari paip.
Syukur kerana saya masih boleh memilih baju apa yang saya nak pakai hari ni.
Masih boleh memilih sarapan apa yang saya nak makan dan minum pagi ni.
Ada kenderaan yang boleh saya bawa. 
Ada suami dan anak2 yang boleh saya lihat pelbagai kerenah mereka hari ini.
Ada kerja yang boleh saya buat untuk mencari rezeki yang halal.

Begitu banyak rupanya yang perlu kita syukuri dan hargai sebaik mungkin selagi ianya masih ada bersama kita. 
Alhamdulillah :)

p/s Selepas 3 hari tak masuk pejabat kerana kerja luar, hari ni dapat saya lepaskan rindu saya pada pokok2 saya, Alhamdulillah masih hidup segar.




(yang ni bukan pokok hidup ya...tapi saya suka sangat sebab warna purple..purple sweet sgt...kannn)

38 comments:

  1. rajinnya akak tanam bunga kat opis :)..alhamdulillah

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa tenang sikit Asha bila tengok pokok2 tu...esp kalau tgh byk keje...hihi

      Delete
  2. sejak 5S, kat opis ni dah xleh letak pokok bunga kat meja kita ni ha...benci betul...untung boleh letak munge lagi.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibu, pokok bunga betul boleh. Yg tipu dorang tak kasik letak klu byk2@besar...hihi

      Delete
  3. Cantiknya pokok bunga purple tu, senang jaga ke? Alhamdulillah, bersyukur keatas rahmatNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baby, yg purple tu pokok tipu hihi...rasanya tu lavender kot. hidup kt cuaca sejuk rasanya kan...

      Delete
  4. Cantik yg atas sekali...ada bunga warna merah nanti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, ye ke Ozie...ni yg tak sabar nak tunggu ni keluar bunga..:)

      Delete
  5. Betul..... banyak yg patut kita syukuri....tapi kadang kadang kita lupa! Harapnya jangan! Kan Linda!
    Cantik cantik pokok tu....damai jer tengok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Hainom...kdg2 kita pun terleka, lupa nak bersyukur...tapi semoga cepat2 ingatkan diri sendiri...insyaAllah. Tulah, mendamaikan saya rasa bila ada pokok2 ni :)

      Delete
  6. Wah, Linda! Kagumnya! Rajin tanam pokok kat pejabat, ya :)

    Memang betul tu, ada banyak benda/perkara dalam hidup ni yang harus kita syukuri. Bila ditarik balik nikmat tu, barulah tersedar dari mimpi ngeri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mummy, saya rasa best kalau ada pokok2 ni..hihi. Betul tu Mummy, bila ditarik nikmat...jadi mimpi ngeri..nauzubillah

      Delete
  7. ajin ye jga pokok2 tuu..syira suke yg purple :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Syira...yg purple tu bukan pokok betul...tapi cantik kan :)

      Delete
  8. salam perkenalan..
    Nur pun suke tgk pokok purple tue..purple mmg sweet.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan Nur :) saya suka sgt warna purple..

      Delete
  9. Salam perkenalan..
    Wah... bertuah pokok-pokok tu dijaga rapi..
    Cantik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Vic...salam perkenalan :)

      Delete
  10. Salam perkenalan..
    Wah... bertuah pokok-pokok tu dijaga rapi..
    Cantik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan Vic, terima kasih!

      Delete
  11. baru nak tanya pokok yang last tu pokok apa..rupanya bukan pokok betul..tp gambar yang pertama tu menarik minat SA tau..suka pokok tuh....agak2 kat nursey ada x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tu lah SA :p Ada kt nursery pokok tu...mmg untuk tanam indoor tu :)

      Delete
  12. purple memang sweet.. :)
    pandai jaga bunga.. sy fail bab cucuk tanam nie..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah, saya suka sgt purple....saya pun tak pandai sgt, byk jugak pokok dah mati di tangan saya hihi

      Delete
  13. Alhamdulillah Linda: diberi kesempatan bersua lagi..sejuk mata kak ana pandang pokok2 segar tu...yg lavender tu mmg cun lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Ana...semoga ukhwah berpanjangan ;)

      Delete
  14. rajin nya jaga bunga kat opis...

    alhamdulillah atas segala2nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Msred...alhamdulillah :)

      Delete
  15. purple tu cantik kak
    alhamdulillah atas segala2nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Yumida kan...alhamdulillah :)

      Delete
  16. nikmat yg kdg2 kita anggap biasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Zamani...kita selalu anggap biasa sbb selalu ada...klu hilang barulah kita akan mula betul2 menghargai kan

      Delete
  17. nikmat yg kdg2 kita anggap biasa..

    ReplyDelete
  18. Seronok tengok bila pokok2 yg dijaga segar.. hilang tension2.. Alhamdulillah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Khir....alhamdulilah :)

      Delete
  19. Sejuk je bila nampak pokok2 yg subur dpn mata kan..
    Nak2 pula yg di tanam sndr.ermmm ....cantik2.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...