nota iklan

Tuesday, 18 February 2014

Jika kita rasa kita susah...

Sejak kecil, keluarga saya bukanlah orang senang. Banyak perkara yang mewarnai kehidupan kami. Baik suka mahupun duka, saya percaya segala ketentuan Allah itu adalah yang terbaik buat hamba-Nya.

Namun dalam setiap kepayahan, mak selalu berpesan, "Kalau kita rasa susah, sebenarnya ada orang yang lebih susah dari kita"
Itulah kata2 azimat yang saya pegang sepanjang hidup saya. 

InsyaAllah, dalam setiap kepayahan dan kesukaran, pasti ada sinar kebahagiaan dan harapan di penghujungnya.


Salam Sayang!

16 comments:

  1. Kalau kita rasa susah, ada lagi yang susah daripada kita. Bila mengingatinya, kita sendiri akan rasa insaf, tak mahu dah komplen banyak-banyak. Apa yang ada patut disyukuri dan kalau ingin sesuatu lebih daripada biasa, usaha pun kenalah lebih, betul tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu Mummy, kena rasa insaf mengenang nasib org lain supaya kita bersyukur...kan Mummy :)

      Delete
  2. salam kak btl tu ada lagi yang lebih susah adri kita..sentiasa besyukur dgn apa yg ada

    ReplyDelete
  3. kita ni pantang susah sikit kan...mengeluh je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah pasall...kan Msred..saya pun kdg2 tak terlepas, tapi kena selalu ingatkan diri kann...

      Delete
  4. sangat betul tu linda, kita rasa kita nilah yang susah, kita nilah yang bermasalah, kita nilah yang ditimpa ujian atau dugaan yang maha hebat, walhal, sebenarnya ada orang yang lebih derita lagi dari kita...

    ReplyDelete
  5. Betul! Sentiasa lah kita melihat orang yg dibawah kita, bila kita tgk harta, pangkat, kekayaan kita...dan lihatlah org yg di atas kita, bila kita tgk amalan/ibadah kita

    ReplyDelete
  6. semua manusia tarafnya sama :)
    jalan2 intai tuan blog :D
    great piece of entry dear

    ReplyDelete
  7. Betul tu Linda.... ada org yg lagi susah dpd kita sebenarnya...sebab tulah kita kena melihat rumput yg dibumi jangan asyik memandang langit yg diatas aje...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...