nota iklan

Monday, 24 February 2014

Sukan Sekolah

Semalam ada sukan sekolah abang. Di stadium Sultan Sulaiman Klang. 
Seronok sangat cuma cuaca terlalu panas.
Sampai saya rasa nak demam pulak hari ni...hehe....kalah anak yang kena berlari tengah padang. Nampak sangat dah tua...oppps :p

Matahari pagi...masa ni jam 8 pagi

Battle cry...


Nama rumah diambil sempena tokoh2 Islam


Mengambil semangat pejuang Islam dalam bidang memanah.

Rezeki sukan tahun ini....kesian jugak si abang sebab semalam lari 4x200 dia dah dapat tempat kedua tapi rupanya salah sorang pelari tu masuk track orang lain, so disqualified :( takpelah tahun depan cuba lagi. 

Rasa seronok melihat semangat kesukanan mereka ditambah dengan nama2 tokoh Islam yang mereka bawa disertai dengan bacaan Asmaul Husna yang memecah suasana pagi dan laungan takbir! Semoga mereka akan menjadi pejuang2 Islam...walaupun tidak menghunus senjata tetapi berjaya di bidang masing2...dunia dan akhirat insyaAllah....amin.

22 comments:

  1. Wahh.. seronok.. memenatkan tp berbaloi utk anak2 & keluarga. In shaa Allah, semoga menjadi pejuang Islam yg tak perlu menjadikan pedang sbg senjata lagi... cukuplah dengan jari jemari, pena dan kata-kata utk mengubah dunia ke arah yg lebih baik & diberkati... aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Khir...insyaAllah amin...semoga mata pena dan ketikan keyboard mampu menjadi amal yang berterusan...kann :)

      Delete
  2. teringat zaman2 sekolah dulu..memnag aktif olahraga & kawad kaki :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita Asha,.. sekrg ni saya lari sikit dh semput hehe..

      Delete
  3. Assalammualaikum...

    mus'ab bin umair adalah sahabat nabi yang syahid di medan perang uhud. Sungguh sedih mselim3 membaca kisahnya.. tersentuh.

    mselim3

    ReplyDelete
    Replies
    1. W'salam...terima kasih ya utk info tu. InsyaAllah, saya akan cari cerita tentang mus'ab dan ceritakan pada anak2 saya...supaya mereka kenal dengan lebih dekat lagi tokoh2 islam ni kan...

      Delete
  4. Tetiba pulak teringat zaman sekolah dulu-dulu. Kira champion juga MD ni selalu masuk lumba lari. Tapi bab merentas desa tu selalu aje culas. Boleh berehat sebentar macam iklan TV :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann Mummy kan...saya pun seronok tgk budak2 ni, teringat zaman aktif masa sekolah. sekrg ni dah jadik kenderaan berat dah saya ni haha :p

      Delete
  5. awalnya sukan sek...kat Putrajaya nie slalunya bln 5,6 nnt...hik!hik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah, sukan sekolah dorang mmg awal..training jek ambik masa 2 minggu, x belajar budak2 ni hehe

      Delete
  6. bagus nama rumah guna nama pejuang Islam… secara tak langsung, kita boleh kena dgn nama2 pejuang Islam :)
    Ala, kesian pula kat abang.. belum ada rezeki tahun ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah..belum ada rezeki, takpe biar dia belajar semangat berpasukann...kan

      Delete
  7. semangat kesukanan. xpe thn depan try lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Yumida...terima kasih :)

      Delete
  8. awal tahun dh sukan sekolah ye..apa pun perjuangan tu penting,walau abg kalah semangat bersukan tu penting

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...yg penting dorang belajar semangat berpasukan..kan :)

      Delete
  9. sekolah memang sangat mengasyikkan
    join and follow
    torascool(dot)blogspot(dot)com

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...thanks sudi singgah :)

      Delete
  10. bukan dah tua tapi matang linda...he he he...

    ReplyDelete
  11. bagusnya bersukanmacam ni... macam ajar nak berjihad plak...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...