nota iklan

Monday, 5 May 2014

Supaya mereka lupa kepada kotak hitam itu #doabuatMH370

Jom ajak anak-anak buat pelbagai aktiviti supaya mereka dapat lupakan kotak hitam bernama TV itu yang kadang-kala merimaskan.
Menonton TV lama-lama mungkin boleh membuatkan mata semakin rabun.
Kadang-kala bingitnya menyakitkan telinga.
Dan masa terbuang begitu sahaja jika rancangan televisyen yang kita tonton tu bukanlah program yang bermanfaat. 
Setuju tak?

Lebih baik ajak anak-anak buat aktiviti yang boleh merangsang daya fokus mereka insyaAllah. 







14 comments:

  1. betul tu..
    mosaic art ni mcm susah je nak wat...hhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulahh Msred, leceh sikit sebab kecik kann...kena tenung betul2 supaya tak silap hehe..

      Delete
  2. memang best buat ni.. sebab ralit jer duk layan art ni.. dulu pernah main art yang lebih kurang macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann cik Hani, best buat ni...teringat pulak masa mak saya suruh buat crosstich dulu, lebih kurang camnilah kena tengok satu2 kotak tu warna apa :)

      Delete
  3. wah,mainan ni dah datang balik dulu ada jenis ni tapi biasa-biasa ja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu yg macam beads tu yek Syuhada kann...:)

      Delete
  4. Setuju... aktiviti2 mcm ni mmg baik utk perkembangan minda anak2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann Tuan Khir, bagi dorang lupa sikit kat TV tu :))

      Delete
  5. Betul tu, Linda. Kalau tak ditegur memang tak geraklah dari depan TV. Anak sulung saya dulu 'kemaruk' TV tapi sekarang ni dah tak layan sangat. Bertukar dok depan pc pulak. Tak letih agaknya mereka ni menghadap gadget nih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn Mummy kan..pelik betul dorang ni boleh bertahan dok membelek2 gadget tu kan :p

      Delete
  6. boleh ajak anak2 buah Nur buat aktiviti nie...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...