nota iklan

Saturday, 14 June 2014

Cahaya ;)

Di mana ada cahaya, seolah-olah di situlah adanya harapan...

Sekurang-kurangnya untuk berjalan di malam hari...cuba bayangkan langit gelap gelita tanpa bulan dan bintang, seram jugak kot hihi...

Bila ada lampu jalan, terasa yakin sikit nak gunakan jalan tu waktu malam, kalau tiada pun, harapkan sahajalah cahaya bulan dan bintang..

Kalau ada dua-dua paling best sebab rasa senang hati sikit nak bawak kereta sambil dapat melihat bulan yang cantik ;)


"Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that."
Martin Luther King Jr., A Testament of Hope: The Essential Writings and Speeches

"Before you, Bella, my life was like a moonless night. Very dark, but there were stars, points of light and reason. ...And then you shot across my sky like a meteor. Suddenly everything was on fire; there was brilliancy, there was beauty. When you were gone, when the meteor had fallen over the horizon, everything went black. Nothing had changed, but my eyes were blinded by the light. I couldn’t see the stars anymore. And there was no more reason, for anything."
New Moon (Twilight, #2)

"Moonlight drowns out all but the brightest stars."
J.R.R. Tolkien, The Lord of the Rings 

7 comments:

  1. langit cerah semalam sbb bulan penuh..

    ReplyDelete
  2. Betul. takutnya kalau duduk dalam gelap.. Ada cahaya sikitpun dah memadai.

    ReplyDelete
  3. cahaya yang sangat perlu dalam hati adalah cahaya iman..

    ReplyDelete
  4. gelap best time nak tido aje hehehe.. :P

    ReplyDelete
  5. Cahaya membawa harapan yg bererti utk kebanyakkan org.. Unsur malaikat adalah dari cahaya.. :)

    ReplyDelete
  6. It is the need to throw light was the very reason I established my Almanar - meaning a light house. Poor children need not have money to join us to be enlightened. How appropriate you posting is to me. Call on us tom understand what I am saying

    ReplyDelete
  7. Saya ni kalau tanpa cahaya, rasa macam nak lemas je. Tak tahan bergelap, terasa sempit terus dunia...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...