Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2014

Sebelum waktu terhenti....

Kali pertama saya dengar lagu ini pagi tadi di radio IKIM; membuatkan saya terdiam seketika... Saya sukakan liriknya, di tambah dengan lagunya dan suara Dato' Siti Nurhaliza sendiri..
Hidup ini bermula Tanpa adanya apa-apa Begitu juga penghujungnya Harus pulang cara serupa
Seketika di sini Persinggahan mencari erti Sebelum waktu ku terhenti
Setinggi manapun mendaki Sejauh manapun Berlari dan mengejar duniawi Pasti tiba suatu hari nantiku di uji Jauh terpinggir sepi
Sungguh aku yang tak bisa Menghalang suratan yang sudah diarah Hanya mampu bersabar dan sujud padanya Sebelum dihitung sebelum dihukum Hanya mampu lafazkan bisik-bisik taubat Moga diputihkan segalanya
Sering kali terlupa Dan memilih jalan yang salah Leka dan hanyut dalam dosa Sehingga kabur mata jiwa Seketika di dini Persinggahan mencari erti Sebelum waktu terhenti
Sungguh aku yang tak bisa Menghalang suratan yang sudah diarah Hanya mampu bersabar dan sujud padanya Sebelum dihitung sebelum dihukum Hanya mampu lafazkan bisik-bisik taubat Moga diputihka…

Keroncong buat Ana :)

Salam sayang semua! wahhh....punyalah lama buat tak tahu kat blog ni, tiba2 jek buat entry macam tajuk lagu yek...huhu
Terima kasih Anajingga....terharu sangat! Itulah perasaan saya bila di tag oleh seorang blogger yang glamour seperti Anajingga... Terima kasih Ana sbb masih sudi memandang blog picisan yang dah lama bersawang ni...sudah pasti ianya motivasi untuk saya teruskan usaha2 berblogging...insyaAllah :)
Jemput datang ya beramai2 ke blog ANAJINGGA yang penuh dengan entry2 menarik tentang pelbagai cerita2 kehidupan seharian ni...

Ana memang seorang blogger yang versatile!
Terima kasih Ana, untuk pelbagai entry2 menarik buat tatapan kami yang membacanya :)
ok, untuk lulus nak join segmen ni, jom kita skodeng syarat2 yek :p
Syarat-syarat untuk menyertai segmen 'The Versatile Blogger Award ' mudah sahaja seperti :
1. Ucap terima kasih kepada yang memilih anda 2. Letakkan link blog mereka 3. Tulis 7 Fakta tentang diri anda. 4. Pilih 15 blog yang ada ikuti dan calonkan sebagai 15 b…

Jangan pernah mengalah!

(credit to Google)

Smiling Monday :)

Blog siapa lah ni?

Aduhaii...bersawangnyaa blog ni! Siapalah tuan blog ni? huhu :p
Gambar lama ni...tuan blog tak pergi jalan-jalan pun, tak tahulah apa dah jadi kat tuan blog hehe...blog bersawang tak reti nak kemas huk huk...