Skip to main content

RM1 sahaja?

Sakan juga saya bershopping di BookCafe Online ni.

Sebenarnya BookCafe ni di bawah kendalian PTS, salah satu syarikat penerbitan yang glamour di Malaysia ni.

Hari ni saja, saya dah beli beberapa buah buku yang berharga RM1, RM3 dan RM5.

Bukan senang nak dapat peluang begini tanpa bersesak-sesak kan. Kalau pergi ke Big Bad Wolf Sale dah tentunya kena menghadap traffic jam pergi dan balik dan juga kena bersesak-sesak dengan orang yang ramai.

Antara buku-buku yang saya beli:


Hubungan antara hamba dan pencipta merupakan hubungan tertinggi yang yang asasnya adalah akidah.Hamba yang memahami hubungan ini akan memeliharanya agar ianya berterusan sehingga hembusan nafas yang terakhir. Andaikata kita mengatakan mencintai hubungan ini, adakah kita sudah membuktikannya. Pembuktian ini tidak cukup sekadar di mulut sahaja melainkan harus dibuktikan dengan tindakan. Sudahkah tindakan kita membuktikan kita mencintai Allah?
Bukankah sebagai makhluk kita harus mengenal siapa pencipta? Amat pelik jika hamba yang tidak mengenali penciptanya.Sebagai hamba, selayaknya mengabdikan diri sepenuh hati mendedikasikan diri dengan penuh cinta, supaya hubungan yang ada antara hamba dan pencipta terjalin dengan mesra seperti sepasang kekasih.



Banyak lagi buku-buku menarik. Aduhai zaman canggih ni, semuanya di hujung jari!

Comments

  1. Wah...beznye....sape xnak murah....
    Baca tajuk ingatkan dpt duit raya rm1, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe betul tu dear...paling best bershopping masa sale :)

      Delete
  2. 3 bulan terakhir ni memang kena bertabahlah.. macam2 sale ada.. ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah pelik tapi benar dengan Lazada

Ceritanya pada bulan Dis 2017, anak perempuan saya teringin sangat nak beli meja study yang sama sebijik dengan abangnya.
 Dah puas merata cari yang lain tapi tetap nak yang sama jugak sebijik huhu :p
Macam ni lah rupanya.

Bila pergi semula ke tempat yang kami beli dulu di Subang Jaya, memang ada stok tapi harganya boleh tahan jugak dah mencecah RM1000 ++.
Rasanya masa beli dulu dalam 2 tahun lepas, harganya murah lagi.
Puas jugak keluar masuk kedai perabot nak cari yang sama atau lebih kurang sama tapi encik suami tak puas hati sebab tak berbaloi dengan kualiti katanya. Saya pun tak arif sangat pasal kualiti perabot ni, pada saya asalkan cantik dan sesuai dengan ruang dah ok sangat lah tu.
Encik suami kata perabot sekarang harapkan mahal je tapi kebanyakannya cuma compressed wood bukannya solid wood. Errkk..apa pulak tu, kata hati saya. Tapi buat-buat je macam faham. Tapi memang tak dinafikan kayu meja study yang kami beli untuk si abang memang nampak kuat dan tiada lapisan laminate…

Mulakan hari dengan senyuman :-)

Assalamua'laikum Selamat Sejahtera Selamat Pagi Salam Ceria
Semoga hari ini kita mampu memulakan hari dengan sebuah senyuman dan berlapang dada serta hati yang bersih dan berfikiran positif walaupun dengan seribu kepayahan, kesukaran dan masalah yang berlegar2 di sekeliling kehidupan kita. Ya, kita takkan mampu menghalang seribu dugaan, rencam dan ragam kehidupan...yang kita mampu lakukan hanyalah menukar cara kita menilai dan menghadapinya... 
Ya Allah, berilah kami ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi kehidupan ini...Amin


Today, give a stranger one of your smiles.  It might be the only sunshine he sees all day.  ~Quoted in P.S. I Love You, compiled by H. Jackson Brown, Jr.
People seldom notice old clothes if you wear a big smile.  ~Lee Mildon
The world always looks brighter from behind a smile.  ~Author Unknown
Life is like a mirror, we get the best results when we smile at it.  ~Author Unknown
Smiling is infectious,
You can catch it like the flu.
Someone smiled at me today,
And I starte…

Senyum itu

Hati yang mengeluh Rasa yang berkecai Pilu yang tertahan
Semua tak terluah
Senyum itu juga terpamer
Hanya yang tahu seolah faham Apa yang ditanggung susuk tubuh itu
Namun lelah dan deritanya Dia simpan diam-diam Dia pendam rapi-rapi
Yang terluah Hanya senyum itu