Perkara-perkara yang boleh berlaku semasa traffic jam


Minyak nak habis huk huk


Orang lain beratur punya panjang, dah nak dekat sejam dalam jarak tak sampai 2km, dia senang-senang nak memotong. Sabar je. Kena tenangkan diri, fikir positif...abaikan abaikan ...itu je saya cakap dalam hati walaupun memang gerammmmm betul :p
Tapi kesian van sekolah tu, penuh dengan budak-budak mesti dah letih menunggu, tak sabar nak sampai rumah. Ibubapa pun mungkin dah risau.


Jalan nak masuk actually satu je tapi punya banyak kereta-kereta umpama pembuli jalanan yang tengah nak masuk menempel dari tepi tu.

Bila dah ramai-ramai semua terdesak nak balik cepat, sanggup buat apa saja walaupun terpaksa menyusahkan orang lain. Tak baik menganiaya orang lain yang lama beratur dari belakang. 
Satu hari nanti mungkin urusan kita pula tidak dipermudahkan.

Sebelum bertindak, cuba fikirkan dulu baik dan buruknya ya....

Comments

  1. Aduhhh...... harapnya kereta tak berhenti tengah jalan ye Linda.
    Benda benda potong Q ni memang tak boleh nak elak. Sabr ajelah kan. Habis kuat pun menyumpah orang tu sorang sorang dlm kereta huhu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Jemput baca nota sambil minum kopi :)