Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2018

Aduhaiii....terkena lagi

Tak patut betul bila pagi-pagi dapat emel pasal benda ni ....huhu
TAK BOLEH NAK LARI DAH
Selamat dah...
Order order...bayar online
Memang mudah zaman sekarang ni hehe

Bahagia Ever After

Nak kata hidup ni mudah sangat pun, tak jugak. Nak kata susah sepanjang masa, pun tidak. Ada hari kita rasa bahagia sangat macam hidup atas bunga-bunga ros yang cantik. Tapi opss bila terkena durinya sakit juga. Bila tiba pulak masa-masa sedih kecewa tu, rasa tak cukup-cukup air mata nak menangis.
Banyak perkara yang bersimpang siur antara rasa gembira dan kecewa dalam hidup. Hidup bahagia ever after mungkin cuma ada dalam novel-novel cinta dan kisah-kisah fairytales. Ohhh...kalau diberi peluang, saya pun teringin nak jadi Cinderella. Tapi sedangkan Cinderella pun merasa derita awalnya sebelum bahagia bersama putera. Rapunzel? Snow White? Semuanya pun pernah rasa sedih sebelum bahagia ever after.
Sebenarnya titik bahagia dan sedih itu perlu untuk saling mengimbangi. Mungkin itulah erti hidup.

Penuh ke jadual hari ni?

Sedangkan siang dan malam ada jadualnya.  Bulan dan bintang juga keluar mengikut peraturan Pencipta.  Musim turut berganti mengikut jadual.  Manusia juga telah diatur bila solat lima waktunya. 
Walaupun betul kata pepatah, kita hanya mampu merancang... sekurang-kurangnya kita ada perancangan. Jangan lupa peruntukkan masa untuk rehat dan bertenang...

Pertama 2018