Nota hari ini :-)

I am a mom!
Saya adalah seorang yang penting dalam hidup seorang kanak-kanak...(dua orang kanak-kanak dan seterusnya...hehe)
Saya ada tanggungjawab yang besar dalam membina sebuah keluarga yang bahagia (dunia dan akhirat insyaallah)
Saya perlu sentiasa ingat yang saya perlu memberikan anak-anak saya sebuah permulaan hidup yang baik supaya mereka membesar sebagai seorang manusia yang percaya pada diri sendiri dan yakin untuk mencapai kebaikan dan kebahagiaan dalam hidup...

Being a mum is the most rewarding and challenging job we'll ever do in life-and it is definitely the most important!


Kita sebagai acuan dalam hidup anak-anak, tetapi beri juga mereka ruang untuk melakukannya mengikut cara  dan kehendak mereka. Ibubapa mungkin boleh mengawal output ataupun outcome daripada sesuatu agar tidak tersasar daripada objektif asal tetapi biarkan prosesnya berlaku mengikut keselesaan dan kreativiti anak-anak; jangan terlalu mengongkong dan mahu mereka mengikut cara kita sahaja.

Parenthood is such an adventure; exciting and ever-changing. Every day is different and unpredictable; it is a roller coaster ride that is both thrilling and scary :-) 

Comments

Popular Posts