Skip to main content

Memori


Semasa kita kecil-kecil dulu, kita ingat kita cuma bermain...
Rupanya kita sedang membina memori.

Kadang-kala hidup seperti main buaian, perlu seimbang antara pegangan yang kuat dan cubaan untuk lepas bebas bergerak ke hadapan.
Jika tiada keseimbangan keduanya, kita mungkin tak akan bergerak ke hadapan ataupun kita mungkin akan jatuh....

Comments

  1. Saat dalam situasi tersebut, kita tak rasa apa-apa pun. Mungkin gembira bila naik buai berayun tinggi dan laju. Mungkin sedih bila jatuh. Mungkin marah bila terpaksa berebut dengan adik. Tapi bila kita imbau kembali saat yang dah menjadi memori itu, pelbagai perasaan timbul. Indah sangat rasanyakan bila memikirkan ia tetap akan tinggal sebagai memori dalam hidup dan tak akan berulang lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu MD, bila duduk diam2 dan ingat semula memori2 yang kita ada, boleh tersenyum sendiri...tak kira memori pahit ke manis. Sebab semuanya jadi pengalaman hidup :)

      Delete
  2. Memori dan sebahagian dari pengalaman hidup.... =)
    Memori tak kira pahit atau manis, bila teringat balik boleh tersenyum sendirian.. Hehehe Apa pun pengalaman yg mematangkan hidup seseorang.! kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Aina yg manis...pengalaman itulah guru terbaik kan :)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Kisah pelik tapi benar dengan Lazada

Ceritanya pada bulan Dis 2017, anak perempuan saya teringin sangat nak beli meja study yang sama sebijik dengan abangnya.
 Dah puas merata cari yang lain tapi tetap nak yang sama jugak sebijik huhu :p
Macam ni lah rupanya.

Bila pergi semula ke tempat yang kami beli dulu di Subang Jaya, memang ada stok tapi harganya boleh tahan jugak dah mencecah RM1000 ++.
Rasanya masa beli dulu dalam 2 tahun lepas, harganya murah lagi.
Puas jugak keluar masuk kedai perabot nak cari yang sama atau lebih kurang sama tapi encik suami tak puas hati sebab tak berbaloi dengan kualiti katanya. Saya pun tak arif sangat pasal kualiti perabot ni, pada saya asalkan cantik dan sesuai dengan ruang dah ok sangat lah tu.
Encik suami kata perabot sekarang harapkan mahal je tapi kebanyakannya cuma compressed wood bukannya solid wood. Errkk..apa pulak tu, kata hati saya. Tapi buat-buat je macam faham. Tapi memang tak dinafikan kayu meja study yang kami beli untuk si abang memang nampak kuat dan tiada lapisan laminate…

Mulakan hari dengan senyuman :-)

Assalamua'laikum Selamat Sejahtera Selamat Pagi Salam Ceria
Semoga hari ini kita mampu memulakan hari dengan sebuah senyuman dan berlapang dada serta hati yang bersih dan berfikiran positif walaupun dengan seribu kepayahan, kesukaran dan masalah yang berlegar2 di sekeliling kehidupan kita. Ya, kita takkan mampu menghalang seribu dugaan, rencam dan ragam kehidupan...yang kita mampu lakukan hanyalah menukar cara kita menilai dan menghadapinya... 
Ya Allah, berilah kami ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi kehidupan ini...Amin


Today, give a stranger one of your smiles.  It might be the only sunshine he sees all day.  ~Quoted in P.S. I Love You, compiled by H. Jackson Brown, Jr.
People seldom notice old clothes if you wear a big smile.  ~Lee Mildon
The world always looks brighter from behind a smile.  ~Author Unknown
Life is like a mirror, we get the best results when we smile at it.  ~Author Unknown
Smiling is infectious,
You can catch it like the flu.
Someone smiled at me today,
And I starte…

Senyum itu

Hati yang mengeluh Rasa yang berkecai Pilu yang tertahan
Semua tak terluah
Senyum itu juga terpamer
Hanya yang tahu seolah faham Apa yang ditanggung susuk tubuh itu
Namun lelah dan deritanya Dia simpan diam-diam Dia pendam rapi-rapi
Yang terluah Hanya senyum itu