Mengelakkan huru-hara?
Cuba tengok gambar ni?
Nampak tak apa yang saya nampak?
Tak payah fikir sangat pun kan, sekali pandang memang dah nampak bersepah dah kann!
Teruk memang teruk huhu...
Actually, surat2 tu semua dah sort out dan diambil tindakan tapi belum sempat difailkan :(
Dan satu lagi kelemahan saya...selalunya orang akan minta tolong pembantu yang memang kerja dia failkan surat2, tapi saya suka buat sendiri...entahlah kenapa...perlu improve lagi bab delegate kerja...
Kalau tak saya akan ada banyak kerja nak buat di luar kemampuan saya...kann...
Dah...dah...stop membebel, masa untuk mengemas!
Action creates change!
Jangan nak dekat audit 5S je baru sebuk nak mengemas...setakat lakonan sehari tak bestlah ...
Saya masih lagi berusaha untuk jadi seorang yang organized dan STAY organized...
huhu..bukan mudah rupanya; halangan terbesar ialah masa dan tenaga. Kadang2 semangat membuak2 dah nak mengemas tapi tiada masa. Kadang2, masa ada tapi masa tu pulak tenaga takde...tak sihatlah, kurang semangat lah..macam2...wahhh penuh dengan alasan kan hidup ni...
oklah bye...saya perlu kemaskan hidup saya...hehe :p
"There is place for everything, and when everything is in its place, life runs a lot smoother."
-Debbie Lillard, Professional Organizer -
saya buat report..saya kena setelkan report..saya kena filing..oh semua saya kalo bab documentation lah..fening..
ReplyDeleteAlahaii kesiannya semua kena buat ya...
DeleteSama la kita...sy dari dulu suka buat sendiri semuanya..mmg tak reti nak delegate keje...huhu
ReplyDeleteTulahh YM, sama mmg fail bab delegate..kt rumah pun hehe
Deletedulu time kerja meja fai pun selalu bersepah macam ni...
ReplyDeleteHehe...makin bersepah makin pening kan Fai..
DeleteKannn...cik akak..hehe :p
ReplyDeleteSamalah dengan saya. Suka nak buat kerja dari A sampai Z. Semua saya. Lepas tu mengeluh. Bila penat, komplen. Hihihi.... Nasib baik meja saya belum jadi separah ni, Linda ^_^
ReplyDelete