Bestnya kalau dapat relax!

 aku ni ada masalah sikit lah pasal nak relax ni...aku susah nak relax, bila aku baru nak melepak jap aku teringat nak sapu sampah lah, nak buat tu lah, nak buat ni lah...even tgh duduk pun melepak jap depan tv, otak aku pikir tu lah pikir ni lah....patutlah aku selalu pening huhuhu..

cubalah bagi diri tu relax sikit....sianlah kat diri sendiri. Korang tahu tak naper aku jd mcm ni? sebab mak aku dulu sgt ler garangnya. Dia workaholic kat pejabat, balik rumah dah penat, dahtu dia mmg pantang rumah bersepah. Jgn nak kata kita org ni tak buat keje, sume aku buat dr sapu sampah, basuh baju lipat baju dari umur aku seawal 7 tahun. tapi mak aku ni mmg jenis standard keje tersgt lah tinggi, apalah nak expect tinggi2 pada budak umur 7 tahun kan? mak aku ni jugak kalau dia tgh buat apa2 keje, pantanglah dia tgk kitaorg ni duduk, so bila aku tgk mak aku tgh buat apa2 lah, walaupun byk keje aku dah settlekan masa tu, aku tak boleh nak duduk, aku terus carik lah apa2 keje ke, x pun buat2 lah sebuk sikit. kalau tak mesti kena sergah tau " duduk je tahu!" perrgghhhhhh.......my childhood life's gone!

sekrg dah jadik mak budak pun aku x reti nak relax, sumer aku nak buat sampai aku rasa kekadg tak larat....tp aku rasa ada baiknya aku belajar utk relax sbb husband aku kata biar rumah sepah sikit tapi kita semua happy boleh duduk sama2 dan jgn tension pasal keje rumah. so mothers out there, biarlah anak2 tu enjoy childhood, kalau x jadik mcm aku ni kang susah....tp bebudak sekrg manja terlebih, mana ada kecik2 dah gaban buat keje rumah, apa susah......bibik ohhh bibikkk......hehe

Comments

Popular Posts