Oh tidak! Saya terperangkap!

Perghhhh....cemas jek bunyinya...huhu :-p
Memanglah kecemasan pun ni....especially bila dah nak kena hantar dah...bila due date dah nak sampai...bila deadline dah datang dahhhh!

Dah tu? tunggu apa lagi? lerrrr....buat je lah cepat...ishhh itu pun susah ke...alahaiiiii
klu dari tadi dok membebel jek pasal due date ke...deadline ke...bila nak siap? taip je lah punnnn...itu pun nak kena ajar ke? entah apa2 lah kann dia ni...huk huk


haaa....nampak tak keyboard tu?
haaa....taip lah kat situ...pandai kan mengeja...kan dah besar dah, bukan budak kecik lagi nak ajar mengeja atau buat ayat! ish ishhh....

hehehehe...
kalau lah semudah itu nak menyiapkan sebuah laporan atau artikel...kan senang kerja saya :-p

ini tak...
dah puas mengetip2 kat keyboard tu tapi ishhh...janggal jek rasanya ayat2 yg keluar...
xde mood, xde semangat jadinya....mmmm rasanya tak pernah saya tidur masa kelas karangan kat sekolah dulu...karangan boleh tahan selalu dapat A...haha poyo
tapi kenapalah susah sgt saya nak siapkan report ni...
hari tu nak siapkan artikel 3 mukasurat ambik masa berbulan huhu teruknya saya

haiishhh....sapa lah yg boleh tolong saya ni
takkan saya nak kena upah penulis kot kannn....:-p

korang mesti pernah dengar or baca pasal writer's block kan?


apa benda lah agaknya writer's block tu? entahhh...yg saya faham bila ada something saya kena tulis tapi saya tak tahu macam mana nak tulis...of course lah saya rasa macam ada block/ batu besar beban yg saya kena tanggung sebab tak siap lagi kerja2 yg saya kena siapkan dan submit...faham?
yeappp....as simple as that lah kan kot....at least for my definition hehe...

Agak2nya kenapalah terjadinya write's block ni yek?

mmm....mungkin sebab...

1. Takde idea! 

(gambar credit to google)

Dah tu nak buat camne....serius takde idea...nak paksa idea tu dtg? macamana? kalau org, bolehlah saya tarik tangan dia...paksa jugak dia dtg hehe

2. Terlalu banyak idea!
haha...macam lawak lah pulak.... xde idea salah....byk sgt idea pun salah...ishhh



(gambar credit to google)

3. Bosan :(


(gambar credit to google)

4. Tak jumpa ayat atau perkataan yang sesuai? 
mmmm....ye lah kot...pastu terus x semangat dah nak menulis sbb lebih byk x jumpa daripada jumpa...haha




haaa! ingat senang ke nak cari perkataan yg sesuai...;)

Amboiiii ....byklah alasan yek...
Dah2...alasan tak diterima...minggu depan, yg saya tahu report tu dah ada atas meja saya!
hehe...ada macam dialog dalam TV tak...huhu :-p

Ok2...takpe2....dah pegi sambung tulis report tu...jgn nak berangan lagi...tulis jek...tulis..taip jgn tak taip haha

(gambar credit to google)





Comments

Popular Posts